تعمیرات تخصصی موبایل

شایع ترین علل تعمیر موبایل هوشمند اندروید و ایفون

امروزه تلفن های همراه جز جدا ناپذیر زندگی ما هستند. تلفن های هوشمند به عنوان شایع ترین وسیله ارتباطی شناخته می شوند. به دلیل استفاده روزانه و طولانی مدت، احتمال بروز مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری در آنها بالاست. به همین دلیل شناسایی این مشکلات می تواند به شما در تشخیص به موقع و مراجعه برای تعمیر موبایل خود، کمک کننده باشد. در ادامه همراه ما باشید تا به معرفی مهم ترین علل تعمیر موبایل هوشمند بپردازیم. پس از تشخیص خرابی موبایل، بهترین راه حل چیست؟ تا پایان همراه ما باشید تا به این سوال مهم پاسخ دهیم.

شایع ترین علل تعمیر موبایل هوشمند اندروید و ایفون

شایع ترین علل تعمیر موبایل هوشمند اندروید و ایفون

علل شایع خرابی موبایل هوشمند 

روزانه کاربرانی با شکایات و مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری تلفن همراه مراجعه می کنند. بسیاری از آنها از عواملی نظیر شارژ نشدن یا خالی شدن ناگهانی باطری، قطع و وصل شدن صفحه نمایش، از کار افتادن بلوتوث، عدم وصل شدن به اینترنت همراه یا WiFi، ری‌استارت شدن خودبخودی دستگاه یا عدم قابلیت استفاده از برنامه هایی نظیر App store یا Google play شکایت دارند. البته بعضی از این مشکلات ناشی از عدم رعایت افراد هنگام استفاده از تلفن همراه است. بسیاری از مشکلات سخت افزاری موبایل می توانند ناشی از برخورد شدید تلفن همراه به زمین یا اطراف، استفاده غیراصولی از موبایل و اتصالات برقی نامناسب باشد. حال که با علل شایع خرابی تلفن هوشمند آشنا شدیم، باید با دلایل تعمیر موبایل آشنایی پیدا کنیم. در ادامه به بررسی 4 مورد از شایع ترین خرابی موبایل هوشمند اندروید و آیفون که باعث می شود افراد به تعمیرگاه موبایل مراجعه کنند، می پردازیم.

خرابی های شایع موبایل هوشمند اندروید 

طبق آمار حدود 70 درصد تلفن های هوشمندی که در کشور ما استفاده می شود، دارای سیستم عامل اندروید هستند. سامسونگ، شیائومی و هوآوی جز محبوب ترین برندهای تلفن همراه هستند که با سیستم عامل اندروید کار می کنند. شناسایی به موقع مشکل و خرابی سخت افزاری موبایل این کمک را به شما می کند تا از صدمه دیدن بیشتر تلفن همراه خود جلوگیری کنید. در ادامه به بررسی 4 مورد از شایع ترین خرابی های تلفن هوشمند اندروید می پردازیم.

1.وصل نشدن به اینترنت

شما با وصل شدن موبایل خودتان به اینترنت به دنیایی بدون مرز از اطلاعات و ارتباطات وصل می شوید. حال اگر نتوانید وصل شوید، راه حل چیست؟ افرادی که با شکایت وصل نشدن به اینترنت، برای تعمیر موبایل خود اقدام می کنند، بهتر است قبل از آن چند گام مهم را طی کنند. اول از همه موبایل خود را ری‌استارت کنید. در این حالت با یک بار ری‌استارت کردن می توانید مشکل را تا حد زیادی برطرف کنید. اگر با این راه حل مشکل برطرف نشد، بهتر است یک بار به صورت کامل Disconnect شوید و سپس بعد از وارد کردن رمز WiFi مجددا سعی کنید تا دوباره Connect شوید. ممکن است با انجام این کارها نیز موبایل اندروید شما به اینترنت وصل نشود.

شایع ترین علل تعمیر موبایل هوشمند اندروید و ایفون

شایع ترین علل تعمیر موبایل هوشمند اندروید و ایفون

در این حالت باید تلفن همراه خود را ریست فکتوری کنید. البته قبل از اینکار باید از فایل های تلفن همراه خود بک آپ بگیرید تا بعد از ریست کردن، اطلاعاتتان قابل بازیابی باشند. اگر با این روش نهایی نیز این مشکل برطرف نشد، باید به دنبال دلیل سخت افزاری آن باشید.

2.داغ شدن غیرعادی تلفن همراه 

این نکته را بدانید که هرچقدر بدنه تلفن شما بیشتر داغ شود، عمر مفید باطری و موبایل همراهتان کاهش می یابد. پس پیدا کردن دلیل آن بسیار مهم است. دلیل اصلی که باعث داغی بیش از حد در موبایل اندروید می باشد، اجرای برنامه یا بازی سنگین و تحت فشار قرار گرفتن پردازنده است. پس بهتر است بازی یا برنامه های تلفن اندروید خود را با قدرت پردازنده آن مطابقت دهید تا فشاری به آن وارد نشود. اگر با رعایت این موارد همچنان تلفن همراه داغ شد، چه باید بکنیم؟

در این شرایط ممکن است فشاری که به پردازنده وارد شده، قسمتی از آن را سوزانده باشد. از طرف دیگر ممکن است باتری درون تلفن همراه کیفیت خود را از دست داده و فاسد شده باشد. در این حالت امن ترین روش،  استفاده از سرویس تعمیر موبایل است. اما آیا می توان به کیفیت عملکرد هر تعمیرگاه موبایلی اعتماد کرد؟

3.خیس شدن موبایل

این مورد یکی از شایع ترین خرابی هاست که بین تلفن های اندروید و آیفون مشترک است. در این شرایط، ابتدا سعی کنید موبایل را از آب خارج کنید. قسمت های رویی آن را با دستمال کاغذی خشک کنید. در اولین فرصت باتری را از آن خارج کنید. سپس برای سرویس آبخوردگی به مراکز تعمیرات موبایل تحویل دهید . در اکثر موارد اگر باتری به سرعت خارج شود تلفن همراه آسیب جدی ندیده و روشن می شود و با کمترین اشکال به کار خود ادامه می دهد. اما ممکن است آب باعث بروز اتصالی در قسمتی از تلفن همراه شود. در این حالت باید قطعه خراب آن را تعویض نمود.

شایع ترین علل تعمیر موبایل هوشمند اندروید و ایفون

شایع ترین علل تعمیر موبایل هوشمند اندروید و ایفون

4.شکستن LCD صفحه تلفن همراه 

اگرچه شرکت هایی نظیر سامسونگ ، تلفن همراه را با قدرت بالاتر صفحه عرضه می کنند، اما باز هم احتمال شکستن صفحه نمایش موبایل وجود دارد. گاها به دلایلی نظیر سقوط از ارتفاع، برخورد محکم با سطح سخت و همچنین افتادن لوازم روی صفحه نمایش موبایل ، باعث می شود تا افراد برای تعمیر موبایل خود اقدام کنند. آسیب به LCD می تواند به شیوه های مختلف نشان داده شود. برخی از خرابی ها به صورت نقطه ای هستند و در لمس صفحه مشکلی ایجاد نمی کنند. اما برخی از شکستگی ها به صورت عرضی یا طولی ایجاد می شوند که بیش از 80 درصد لمس صفحه نمایش را از بین می برند. در این حالت باید به فکر تعویض LCD خود باشید. کار تعویض LCD کار دقیق و ظریفی است که باید توسط افراد ماهر و کاربلد انجام شود.

خرابی های شایع موبایل هوشمند آیفون

اگرچه به دلایل تحریم دسترسی به 100 درصد امکانات آیفون امکان پذیر نیست، اما خاص بودن طراحی و عملکرد آیفون باعث شده تا این برند کم نظیر، طرفداران خاص خود را داشته باشد. در کنار خاص بودن، گاها مشکلاتی برای موبایل های آیفون بوجود می اید که افراد مجبور به مراجعه برای تعمیر موبایل خود می شوند. در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی 2 مورد از شایع ترین خرابی های موبایل آیفون و روش های برطرف کردن آنها بپردازیم.

1.غیرفعال شدن آیفون 

موبایل های آیفون به کمک Apple ID شخصی سازی می شوند. در این حالت اگر حتی صاحب موبایل رمز خود را فراموش کند، تلفن خود به خود قفل می شود. اولین گام برای رفع این مشکل، نصب برنامه iTunes بر روی کامپیوتر خود است. پس از آن موبایل آیفون خود را به کامپیوتر متصل کنید و دستگاه خود را ریستور نمایید. توجه داشته باشید که با انجام اینکار تمامی اطلاعات از موبایل پاک می شود . همچنین در صورت استفاده از سرویس icloud بعد از ریستور حتما اپل آیدی خود را نیاز دارید . البته این کار بسیار حساس و پیچیده ای است اگر تخصص کافی ندارید حتما گوشی خو را به تعمیرکاران موبایل بسپارید .

2.اختلال در روشن شدن هنگام شارژ و بعد از آن

یکی از مشکلات شایع آیفون که می تواند هم ریشه سخت افزاری و هم ریشه نرم افزاری داشته باشد، اختلال در خاموش و روشن شدن آن است. گاهی به صورت ناگهانی خاموش می شود. گاهی بعد از شارژ شدن یا در هنگام شارژ صفحه آن روشن نمی شود. هنگامی که افراد با این شکایت برای تعمیر موبایل آیفون خود مراجعه می کنند، ابتدا باید شارژ گوشی را بررسی کنیم. پس از اینکه از شارژ موبایل مطمئن شدیم باید از ویروسی نبودن نرم افزارها اطمینان حاصل کنیم. گاهی با پاک کردن برنامه ها بخصوص VPNهای خاص و نصب آنتی ویروس، می توان این مشکل را برطرف کرد.اما اگر بعد از استفاده از این روش همچنان مشکل پابرجا بود، باید قطعات داخلی آن بررسی شود.

کلام آخر 

ما سعی کردیم در این محتوا توضیحاتی که در ارتباط با خرابی های شایع موبایل نیاز دارید را در اختیارتان قرار دهیم. اما بعضی از این خرابی ها نیاز به بررسی دقیق و تیزبینانه دارد. به همین دلیل نمی توان به هر سرویسی برای تعمیر موبایل اعتماد کرد. داشتن رزومه مناسب از اصلی ترین نکته هایی است که در جلب اعتماد و رضایت مشتریان تاثیرگذار خواهد بود. همکاران من در فروشگاه تک قطعه سعی کرده اند با حداکثر توانایی در خدمت شما عزیزان باشند و مشکلات و خرابی موبایل ها را به سریع ترین و بهترین روش برطرف کنند.